Spot, według założeń, ma zachęcać młodych ludzi do przyjazdu na Światowe Dni Młodzieży w lipcu 2016 roku oraz do odwiedzenia Krakowa i Małopolski. 20-osobowa ekipa przejechała ponad 7 tysięcy kilometrów, tworząc sceny m.in w Paryżu, Barcelonie, Rzymie, Watykanie, Paliano, Val di Funes oraz na Rynku Głównym w Krakowie.
Scenariusz autorstwa Przemysława Hausera, Arturo Mariego i Przemysława Reichela opiera się na pomyśle podróży papieskim samochodem z Watykanu aż do Krakowa. Samochód jest kopią Renault 4, jakim kardynał Bergoglio, obecnie Papież Franciszek jeździł w Buenos Aires. Na planie zagrali wolontariusze działający już teraz przy przygotowaniach do wydarzeń w Krakowie oraz m.in. autentyczni żandarmi watykańscy.
Spot ma trzy wersje – 30, 60 i 90-sekundową. Będzie emitowany na antenach TVP w ramach umowy z Komitetem Organizacyjnym ŚDM. Zostanie przekazany do wszystkich episkopatów na całym świecie z prawem do bezpłatnej eksploatacji telewizyjnej i internetowej.
Twórcy będą go zamieszczać również w mediach społecznościowych związanych ze ŚDM, a także przekażą go do stacji telewizyjnych o charakterze katolickim lub mających w ramach swojej struktury redakcje katolickie. Spot prezentowany będzie także na telebimach podczas wydarzeń ŚDM w Krakowie.
Producentami spotu są: Narodowe Centrum Kultury, Miasto Kraków (operatorem środków jest Małopolska Organizacja Turystyczna) oraz Województwo Małopolskie. Producentem wykonawczym jest TBA Group, znany m.in. z produkcji filmów: „Świadectwo”, „Tajemnice Watykanu” czy „Apartament”.
Centrum Informacji