Wrzesień zakończył się bardzo dobrymi wynikami oglądalności grupy TVP. W porównaniu z wrześniem 2014, jak i z sierpniem br., wszystkie stacje Telewizji Polskiej łącznie zanotowały wzrost udziałów, które wyniosły
30,6%. To więcej o 2,1 punktu procentowego w porównaniu z ubiegłym rokiem i wzrost o 1,2 punktu procentowego w porównaniu z sierpniem br. Grupa TVP jako jedyna spośród głównych polskich nadawców zwiększyła swoje udziały w rynku w porównaniu z wrześniem ubiegłego roku.
Najwyższy wzrost udziałów zanotowała Jedynka, która poprawiła wynik o 1,4 punktu procentowego w porównaniu z wrześniem 2014. Udziały Anteny wyniosły 11,8 %. Na taki sukces miały wpływ m.in. znakomita oglądalność hitu jesiennej ramówki TVP1 – programu „Rolnik szuka żony” (26,4% udz. we wrześniu br.; 4,2 mln wid.), kontynuacja „Ojca Mateusza” (28,8%; 4,4 mln), wyniki serialu „Wspaniałe stulecie” (28,1%; 2,3 mln) oraz programu „Jaka to melodia?” (27,9%; 2,6 mln).
Świetnie przyjęta została nowa produkcja TVP1 – „Dziewczyny ze Lwowa” (21% udz.), którą każdego niedzielnego wieczoru ogląda ponad 3,5 mln widzów. Bardzo dobrze zostały przyjęte przez widzów zmiany w formule „Wiadomości”. Główny program informacyjny TVP1 we wrześniu oglądało średnio niemal 4,3 mln widzów (27% udz.).
Również Dwójka przyciągnęła przed telewizory dużą widownię. W porównaniu z sierpniem br. udziały tej stacji wzrosły o 1,9 punktu procentowego i wyniosły 9,1%. Jak zawsze znakomite wyniki osiągają lubiane przez widzów seriale: „M jak miłość” we wrześniu oglądało niemal 6,7 mln widzów (udz. we wrześniu 40,8%), „Na dobre i na złe” 4,8 mln (30,5%), a „Barwy szczęścia” – prawie 3,9 mln (24,6%). Oczekiwany przez widzów powrót „The Voice of Poland” przyniósł w wrześniu udziały na poziomie 18% i niemal 2,8 mln widowni.
Centrum Informacji TVP