W TVP jak pierwsze wyemituje go TVP INFO o godz. 6.25. Widzowie obejrzą spot także na antenach TVP1, TVP2, TVP Kultura, TVP Polonia, TVP Regionalnej, TVP Rozrywka, TVP Seriale, TVP Sport i TVP HD. Ponadto o Światowym Dniu Telewizji będzie też mowa w „Pytaniu na śniadanie” oraz w serwisach informacyjnych TVP INFO. Spot „We are generation TV” odnosi się do sposobu korzystania z telewizji przez młodych ludzi. Na całym świecie najmłodsza widownia ogląda programy telewizyjne nie tylko na tradycyjnych odbiornikach, ale przede wszystkim korzysta z urządzeń mobilnych, takich jak telefony komórkowe i tablety.
Dla stacji telewizyjnych młodzi widzowie to bardzo ważna grupa odbiorców. Z badań EBU wynika, że osoby wieku 15-24 dziennie oglądają ponad 2 godz. swoich ulubionych programów. Także z myślą o upowszechnianiu wśród nich sympatii do telewizji w mediach społecznościowych pojawią się dedykowane temu wydarzeniu specjalne hashtagi: #WeLoveTV i #WorldTVDay.
21 listopada został ogłoszony jako Światowy Dzień Telewizji w 1996 r. przez Zgromadzenie Ogólne ONZ, na pamiątkę pierwszego Światowego Forum Telewizji.
Centrum Informacji