W sierpniu br., czyli na samym początku kadencji, prezes Zarządu TVP Janusz Daszczyński podjął decyzję o zmianie formuły „Wiadomości” zrywając z ich tabloidyzacją i epatowaniem sensacją. Dane telemetryczne potwierdzają trafność tej decyzji.
- Wbrew opiniom wielu ekspertów zmienione „Wiadomości” nie tylko nie tracą, ale zyskują nowych widzów. Jest ogromne zapotrzebowanie na program informacyjny, który w poważny i analityczny sposób traktuje otaczającą nas społeczno–polityczną rzeczywistość - mówi
Tomasz Sygut, szef Telewizyjnej Agencji Informacyjnej.
Zwracają również uwagę znakomite wyniki TVP INFO, które to umacnia się na pozycji lidera kanałów informacyjnych, także zwiększając w ramówce jesiennej widownię i udziały.
W listopadzie kanał TVP INFO każdego dnia oglądało średnio 286 tys. osób przy udziałach 4 proc. To o ponad procent więcej niż w listopadzie ubiegłego roku. W listopadzie 2014 r. średnia widownia TVP INFO wyniosła 201 tys. osób przy udziałach 2,9 proc.
Kanały informacyjne stacji komercyjnych miały w listopadzie br. roku mniejszą widownię i udziały. TVN 24 oglądało średnio 255 tys. osób (udziały 3,6 proc.), a Polsat News – 88 tys. (udziały 1,2 proc.).
Spośród nadawanych programów w minionym miesiącu największym zainteresowaniem widzów TVP INFO cieszyły się: „Teleexpress Extra” – (1 561 tys. – 15 listopada), „Minęła 20.” (981 tys. – 22 listopada), „Dziś Wieczorem” (970 tys.- 22 listopada), „Dziś Wieczorem” (951 tys. – 15 listopada) i expose premier Beaty Szydło (934 tys. – 18 listopada).
Centrum Informacji TVP