• Wyślij znajomemu
  • Wersja do druku
  • -AA+A

TVP obiektywna w kampanii parlamentarnej 2015

17:00, 22.12.2015
TVP obiektywna w kampanii parlamentarnej 2015!!! pusty LEAD !!!

Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji przeanalizowała parlamentarną kampanię wyborczą 2015 roku w informacji i publicystyce nadawców telewizyjnych. Z badań głównych wydań serwisów informacyjnych, w tym : „Wiadomości” TVP1 i „Panoramy” TVP2 przeprowadzonych od 17 do 23 października przez Laboratorium Badań Medioznawczych Uniwersytetu Warszawskiego wynika, że Telewizja Polska w sposób wyważony i na wysokim poziomie merytorycznym relacjonowała przebieg prowadzonej jesienią tego roku kampanii.

Z monitoringu wynika, także iż najbardziej przejrzystą strukturę informacji wyborczych miały „Wiadomości” TVP1. Wyróżniały się one wysokim poziomem merytorycznym i szczegółowością omawianych tematów. Serwisy informacyjne wszystkich nadawców głównie skupiały się na relacjonowaniu działań i interakcji Platformy Obywatelskiej i Prawa i Sprawiedliwości, a partie o mniejszym poparciu były eksponowane krócej i w dalszej kolejności w serwisach.

KRRiT podkreśla też, że TVP wywiązała się z zapisanego w rozporządzeniu KRRiT z 6 lipca 2011 r. obowiązku przeprowadzenia debaty wyborczej, przeprowadzając dwie: 19 i 20 października br. na wysokim poziomie merytorycznym i edytorskim. Analiza debat wyborczych „wykazała wyrównaną ekspozycję (czynną i bierną) uczestników debat, co świadczy o wysokiej precyzji ich realizacji”. Debaty wyborcze zostały przedstawione kompleksowo i w relatywnie pogłębiony sposób. Natomiast z analizy audycji publicystycznych Telewizji Polskiej nadawca uzyskał wysokie wartości w badaniu. Podkreślano głównie wyrównaną ekspozycję głównych partii politycznych PiS i PO.