Dyskredytowanie medialnego i finansowego sukcesu Telewizji Polskiej, jakim były Mistrzostwa Świata w Piłce Nożnej, jest działaniem wpisującym się w narrację polityczną, a nie w rzetelną i merytoryczną ocenę przeprowadzonej przez TVP transmisji największej imprezy sportowej w tym roku.
Autor stara się komentować działania na rynku medialnym, chociaż w tym wypadku ewidentnie brakuje mu wiedzy, danych, a nawet elementarnych zdolności reasercherskich. Już na początku popełnia błąd opisując nieprawdziwie okoliczności oraz czas nabycia praw do Mistrzostw Świata w Piłce Nożnej.
Pan Bierzyński przemilcza fakt, że był to pierwszy Mundial, na którym TVP zarobiła. Nawet eksperci branżowi nie przewidywali, że będzie to możliwe. Jednak dobrze opracowana strategia i analiza rynku opierająca się na rzeczywistym pomiarze oglądalności (MOR) przyniosły Spółce 10 mln złotych zysku. Poprzednio to się nie udało.
Rekordowe wyniki oglądalności TVP podczas transmisji meczów reprezentacji były wynikiem długofalowej strategii Zarządu i zaowocowały również wzmocnieniem segmentu online. Aplikacja TVP Sport miała rekordowy ruch. TVP osiągnęła wzrost liczby użytkowników na wszystkich serwisach o 2,37 mln, łącznie było to 8,11 mln użytkowników. W serwisach TVP użytkownicy wygenerowali 120,93 mln odsłon. Najdłuższy średni czas na użytkownika - 42 minut i 52 sekund. Dzienny rekord strony sport.tvp.pl padł 19 czerwca, było to 1,5 mln unikalnych użytkowników i 12 mln odsłon. Są to liczby bezwzględnie pokazujące skale sukcesu TVP.
Profesjonalna obsługa Mistrzostw Świata w Piłce Nożnej w Rosji przez Telewizję Polską, została pozytywnie oceniona nie tylko przez widzów, ale także przez ekspertów: Zbigniewa Bońka („naprawdę wysoki poziom”) czy Krzysztofa Stanowskiego („Moim zdaniem, jest to najlepiej opakowany Mundial”). Mamy nadzieję, że autor tekstu nie podważa wiedzy i profesjonalizmu tych ekspertów.
Autor nie dostrzega także uruchomienia kanału TVP 4K, na którym były pokazywany Mundial w najwyższej możliwej jakości, ani wprowadzenia TVP Sport na platformę MUX co sprawiło, że był to pierwszy powszechnie dostępny kanał sportowy w telewizji naziemnej. Działania te wpływają na przyszłość nadawcy publicznego i jego strategie rozwoju definiując kierunki, w których Spółka będzie zmierzała w przyszłości.
Prezes Jacek Kurski, Zarząd Spółki, a także dziesiątki zaangażowanych pracowników TVP udowodnili, że na dużych imprezach sportowych można zarabiać, można je pokazywać na różnych platformach i można przyciągać widzów do telewizji publicznej realizując misję na najwyższym poziomie.