Według danych NAM najpopularniejszym serialem weekendu był „Ojciec Mateusz”, który w piątkowy wieczór w TVP1 oglądało średnio 2,1 mln widzów, a udziały wyniosły 16,7%. Była to największa widownia serialu w piątkowym paśmie.
Rekordową widownię zgromadził również finałowy odcinek wiosennej edycji Dwójkowego programu „Szansa na sukces. Opole 2021”, który w niedzielę, 23 maja wg NAM obejrzało średnio 1,9 mln (udziały 19,2%). Widownia finału była, aż o 470 tys. widzów wyższa w porównaniu z finałem z grudnia 2020 r. W trakcie emisji programu TVP2 była niekwestionowanym liderem pasma.
W sobotni wieczór na antenach TVP1, TVP Polonia i TVP HD transmitowany był finał „Konkursu Piosenki Eurowizji 2021”. Średnia oglądalność transmisji na trzech antenach wyniosła 1,5 mln widzów przy udziałach 16,3%. W momencie najwyższej oglądalność widowisko oglądało 2 mln osób. Średnia widownia koncertu była wyższa, aż o 31,6% w porównaniu z widownią finału w 2019 r. (dane NAM ). Z kolei według MOR konkurs obejrzało średnio 2,3 mln widzów, w piku 2,6 mln osób.
W niedzielę, 23 maja TVP Dokument odnotował rekordowe udziały dnia, które wyniosły 0,11% i były najwyższe od lutego 2021 roku. Kanał dokumentalny Telewizji Polskiej sukcesywnie umacnia swoją pozycję, z każdym miesiącem podwyższając udziały miesięczne. Obecnie udziały w maju wynoszą 0,7% i są najwyższe w porównaniu do wcześniejszych średnich miesięcznych w grupie 4+.