• Wyślij znajomemu
  • Wersja do druku
  • -AA+A

TVP1 liderem maja 2021. Seriale TVP najczęściej oglądane

16:53, 01.06.2021
TVP1 liderem maja 2021. Seriale TVP najczęściej oglądane!!! pusty LEAD !!!

Według NAM**, grupa TVP uzyskała w maju, najwyższe udziały w rynku, na poziomie 27,3%, a TVP1 utrzymała pozycję lidera z udziałami 9,4%. Największy wzrost wśród anten Wielkiej 4 odnotowała TVP2 – udziały Dwójki wzrosły aż o 11,1% w porównaniu do roku ubiegłego i wyniosły 8,0%. Także kanały tematyczne Telewizji Polskiej wzmocniły swoją pozycję rynkową. Najwięcej 116,7% zyskał TVP Sport, udziały TVP Historia wzrosły o 58,3%, TVP Kultura o 38,1% i TVP Polonia o 46,2%. 9 na TOP10 najliczniej oglądanych programów miesiąca należało do Telewizji Polskiej.

 
„OJCIEC MATEUSZ” FOT. M.STOKLOSA

W maju hitem okazała się oferta serialowa anten Telewizji Polskiej. Najliczniejszą widownię 4,1 mln (MOR*),a 3,7 mln osób (NAM) zgromadził odcinek „M jak miłość” (31 maja) kończący sezon serialu 2020/2021. Natomiast trzecia część sagi „Stulecie Winnych”, której akcja toczyła się wokół perypetii nowego pokolenia, zajęła drugą pozycję w rankingu TOP10 programów miesiąca. 3 maja odcinek obejrzało według MOR ponad 2,9 mln osób, a według NAM 2,8 mln widzów. Listę najpopularniejszych seriali miesiąca domykają „Na dobre i na złe” z widownią 2,6 według MOR, a według NAM 2,5 mln osób (5 maja) oraz „Ojciec Mateusz”, który 21 maja zobaczyło 2,1 mln widzów, zarówno według MOR i NAM.

Poza serialami w rankingu najpopularniejszych programów maja znalazła się transmisja półfinałowego koncertu „Eurowizja 2021” z udziałem Rafała Brzozowskiego, która zgromadziła według MOR 3,2 mln widzów, a w NAM 2,4 mln osób.

Ponadto serwisy informacyjne „Teleexpress” z widownią 2,3 mln osób (4 maja) i „Wiadomości”, które obejrzało 23 maja 2,2 mln widzów. Ponadto widowisko muzyczne „Jak przeżyć wszystko jeszcze raz – the best of Krzysztof Krawczyk”, które zgromadziło 3,2 mln według MOR, a 2,5 mln według NAM.

W dziesiątce najliczniej oglądanych programów maja znalazł się też mecz finałowy Ligi Mistrzów Manchester City i Chelsea z widownią według MOR 3,2 mln, a według NAM 2,3 mln osób.

Jak pokazują dane Nielsena, stale rośnie zainteresowanie kanałami tematycznymi Telewizji Polskiej. TVP Historia odnotowała w tym miesiącu rekordowe udziały, które wyniosły 0,76% i były najwyższe od 2010 roku, momentu raportowania wyników oglądalności dla kanału.

Wzrosły też udziały TVP Sport, dla którego dynamika kształtowała się na poziomie 116,7%, gwarantując w maju 0,65% udziałów.

Również TVP Kultura cieszyła się większym zainteresowaniem widzów – udziały anteny na koniec miesiąca wyniosły 0,29% i były o 38% wyższe w porównaniu z majem 2020. Z kolei TVP Polonia uzyskała 0,19%, przy dynamice wzrostu 46,2%.

W maju nie zabrakło wydarzeń rocznicowych. W czwartek, 13 maja Telewizja Polska upamiętniła 40. rocznicę zamachu na Jana Pawła II. Uroczysty koncert TVP1 „Modlę się i przebaczam” w momencie największej oglądalności oglądało aż 1,9 mln widzów (MOR*) oraz 1,7 mln osób (NAM**). Natomiast w sobotę, 29 maja w związku z 40. rocznicą śmierci Kardynała Stefana Wyszyńskiego, Telewizja Polska przygotowała widowisko w TVP1 „Testimonium Veritatis. 7 cnót według Papieża i Prymasa”, które zgromadziło 1,1 mln osób według NAM, a według MOR 1,4 mln widzów.

31 maja najliczniejszą widownię zgromadziła premiera Teatru Telewizji „Orka”, którą obejrzało ponad 490 tys. widzów. To najlepszy wynik spektaklu TTV od początku 2021 roku.

W analizowanym miesiącu sukcesem zakończyło się organizowane po raz pierwszy przez Telewizję Polską Majowe Święto Kina Ocalonego od Zapomnienia. Wzięło w nim udział ponad 2600 osób. Telewizja Polska, która jest liderem rynku rekonstrukcji zaprezentowała w dniach od 29 do 30 maja w Ogrodach Zamku Królewskiego podczas wydarzenia „Lalkę” w reż. R. Bera „Noce i dnie” oraz film „Chopin. Pragnienie miłości” w reż. J. Antczaka , a także „Pana Tadeusza” w reż. A. Wajdy. Relację z wydarzenia w TVP2 zobaczyło w momencie najwyższej oglądalności według MOR 600 tys. widzów, a 580 tys. osób według NAM.

*MOR – Model Oglądalności Rzeczywistej

**NAM – Nielsen Audience Measurement