• Wyślij znajomemu
  • Wersja do druku
  • -AA+A

W 40. rocznicę stanu wojennego widzowie licznie obejrzeli programy TVP

17:36, 14.12.2021
W 40. rocznicę stanu wojennego widzowie licznie obejrzeli programy TVP!!! pusty LEAD !!!

Prawie 1,7 mln widzów (MOR*) oraz 1,4 mln widzów (NAM**) oglądało w momencie największej oglądalności w TVP1 i TVP Polonia koncert „Po co nam wolność?” w 40. rocznicę wprowadzenia stanu wojennego. Według NAM wśród najliczniej oglądanych programów poświęconych rocznicy znalazły się również film dokumentalny „Stan wojenny nie byliśmy sami” (TVP1) oraz program „40. rocznica stanu wojennego – debata w Sejmie” (TVP Info). Również wczoraj kolejny rekord udziałów odnotowała TVP3.

 
Koncert „Po co nam wolność?”. Foto: Sławek Kasper (IPN)

W poniedziałek, 13 grudnia największą widownię wśród programów poświęconych tematyce rocznicy wprowadzenia stanu wojennego, zgromadził koncert pt. „Po co nam wolność?”. Transmitowany w TVP1 i TVP Polonia, zgromadził 1,1 mln widzów (MOR) oraz 874 tys. widzów (NAM). Łączne udziały obu anten wyniosły 6,3%. Koncert był hołdem złożonym ofiarom i bohaterom PRL-owskiego reżimu, a wystąpili w nim m.in.: Kasia Moś, Justyna Steczkowska, Kasia Cerekwicka, Grzegorz Hyży, Janusz Radek i Mateusz Ziółko.

Dużym zainteresowaniem cieszył się również wyemitowany bezpośrednio po koncercie polski film dokumentalny „Stan wojenny nie byliśmy sami”. Dokument Jana Czarlewskiego w TVP1 obejrzało według MOR 900 tys. osób, a według NAM 738 tys. widzów przy udziałach 6%. W Top3 programów rocznicowych znalazł się program TVP Info „40. rocznica stanu wojennego – debata w Sejmie”, którą obejrzało 550 tys. (MOR) oraz 580 tys. (NAM). Udziały anteny wyniosły 5,3%.

Również w poniedziałek, 13 grudnia rekordowe dzienne udziały zanotowała TVP3 – wynik 1,14% w grupie 4+ jest dla anteny najwyższy od sierpnia br. Najliczniej w ofercie stacji widzowie obejrzeli „Godzinę Miłosierdzia i Koronkę do Miłosierdzia Bożego”, której widownia wyniosła według MOR 500 tys. osób oraz ponad 300 tys. widzów według NAM (udziały 4,4%). Licznie obejrzały się również program informacyjny „Express regionów” oraz pasma lokalne.