Najważniejszą zmianą są ułatwienia w zakupie i preferencyjne warunki dla tych reklamodawców, którzy złożą deklarację wydatków online. Przy deklaracji w wysokości 10% wydatków telewizyjnych, marketer jest uprawniony do otrzymania najniższych kosztów z danego progu wydatków, otrzymuje też dodatkowy rabat na zakup cennikowy oraz rabat na wszystkie produkty digital i preferencyjną indeksację dla długości spotów online.
Telewizja Polska dynamicznie rozwija też ofertę digital. W tym roku w serwisie TVP VOD udostępniono widzom usługę catch-up umożliwiającą wybór interesujących treści, niezależnie od ramówki telewizyjnej. Usługa jest idealna dla osób, które chcą mieć dostęp do ulubionych programów w dowolnym momencie, bez potrzeby nagrywania czy planowania oglądania na żywo. Wraz z rozwojem oferty programowej zmienia się też oferta reklamowa TVP.
– Traktujemy naszą ofertę programową całościowo. Seriale, sport, publicystyka czy programy rozrywkowe tworzymy dla każdego widza, niezależnie od tego, czy będzie on oglądał treści w telewizji czy w aplikacjach TVP. Dlatego chcemy premiować tych marketerów, którzy w swoich inwestycjach reklamowych zauważają trend rosnącej widowni online i są skłonni złożyć odpowiednią deklarację wydatków. W 2025 roku jeszcze mocniej stawiamy na obecność treści TVP w każdym środowisku – i w telewizji linearnej, i w świecie aplikacji oraz streamingu. Chcemy, żeby nasze działania dawały pełnię korzyści markom naszych partnerów, dlatego wychodzimy z szeregiem atrakcyjnych korzyści dla firm podążających wraz z nami w tym trendzie – komentuje Marcin Gudowicz, dyrektor Biura Reklamy i Marketingu TVP.
Nowa polityka handlowa TVP upraszcza strukturę progów budżetowych, konsolidując trzy najniższe progi. Jednocześnie utrzymano tzw. progi „open” na poziomie 21 mln zł w pakiecie TVP MIX i 18 mln zł w kanałach tematycznych, co odpowiada bieżącemu zapotrzebowaniu na te pakiety. Połączenie dolnych progów deklaracji jest szczególnie korzystne dla reklamodawców o niewielkich budżetach na reklamę telewizyjną. Zasadnicza większość tych firm to polskie małe i średnie przedsiębiorstwa.
Nadal preferowaną formą zakupu telewizji jest zakup cennikowy. Aby promować tę formę zakupu polityka handlowa na 2025 rok wprowadza rozszerzenie dostępności gwarancji średniej ceny cennikowej dla wszystkich klientów realizujących 100% zakupu w tej formule, bez wymogu osiągania minimalnych progów wydatków. Reklamodawcy korzystający z tej oferty mają gwarancję obniżenia średniorocznej ceny cennikowej o 5% w stosunku do 2024 roku.
Ceny reklam w TVP zmieniają się w zależności od produktu i poziomu inwestycji. I tak, przy zakupie najszerszego pakietu TVP MIX ceny w publikowanych clustrach rosną od 1 do 16 proc., średnio 7% dla partnerów z deklaracją online. W pakiecie tematycznym ceny rosną od 2 do 14%, średnio o 7%.
Nowością w ofercie są cztery tematyczne pakiety reklamowe, które zastępują dotychczasowe predefiniowane grupy w ramach TVP MIX. Pakiety te są rozliczane w oparciu o grupy, do których są kierowane. Zmiana ta jest naturalną konsekwencją rosnącej popularności kanałów tematycznych TVP oraz kanałów partnerskich.
Wydłużono również obowiązywanie preferencyjnych warunków dla marketerów powracających do TVP lub znacząco zwiększających swoje wydatki. Oferta w 2024 roku została bardzo dobrze odebrana przez rynek i ułatwiła wielu reklamodawcom wypracowanie znaczącej efektywności inwestycji reklamowych kierowanych do TVP.
Jednocześnie wprowadzono nowe produkty w ofercie online, w tym pakiet „Stream&Live”. Umożliwia on emisję reklam przy wyselekcjonowanych i jakościowych treściach streamingu live dostępnych na kanałach TVP oraz FAST na platformie Rakuten TV. Reklamy emitowane będą w środowisku gwarantującym najwyższe standardy bezpieczeństwa oraz efektywności emisji, tj. wysokie wskaźniki widoczności i pełnych odtworzeń dla reklam wideo. Nowością jest również pakiet „Rodzina”, który oferuje emisję reklam przy treściach familijnych, skierowanych do rodzin z dziećmi. W ofercie pozostaje cieszący się dużą popularnością na rynku pakiet „CTV” („connected TV"), zapewniający reklamę wyłącznie w środowisku łączącym najlepsze cechy tradycyjnej TV (duży ekran, wysoka jakość wizualna) i internetu.
– Nowa oferta handlowa na 2025 rok jest wyjściem w stronę świata multiscreen. Chcemy jeszcze mocniej rozwijać partnerstwa z markami naszych klientów i niezmiennie dawać im najlepszą ekspozycję oraz budować ich wartość. Kluczową dla nas zmianą są preferencje dla firm z deklaracją online. Ale to nie jedyne ważne zmiany. Produkty digital jeszcze lepiej dopasowane są do potrzeb naszych partnerów biznesowych, a te, które zmian nie potrzebowały – jak na przykład cieszący się wysokim popytem pakiet reklam wyłącznie na connected TV – pozostawiamy bez zmian. Mimo że sponsorowanie i lokowanie nie jest widoczne w naszej ofercie, to bardzo mocno stawiamy na rozwój tej części naszego biznesu. W 2025 roku tworzymy nowe przestrzenie do partnerstw brandów – chociażby w reaktywowanej po latach „Rodzince.pl” czy dając nowe możliwości w najlepszym polskim show muzycznym – serii „The Voice”. Liczymy mocno na rozwój współpracy zarówno z marketerami, jak i agencjami mediowymi, i wierzymy, że nasza nowa oferta handlowa jest krokiem naprzód w budowaniu tych partnerskich relacji – podsumowuje Marcin Gudowicz.
Telewizja Polska kończy 2024 rok wzmocniona. Ogromnym sukcesem pod względem oglądalności okazały się dwie największe imprezy sportowe: Mistrzostwa Europy w Piłce Nożnej UEFA Euro 2024 oraz Igrzyska Olimpijskie w Paryżu. Ze znakomitym odbiorem ze strony widzów spotkały się też nowości programowe TVP, m.in. seriale „Profilerka” i „Gra z Cieniem”, a także programy rozrywkowe i publicystyczne – „Cudowne lata” i „Kwiatki polskie”.