Wyniki badania Megapanel PBI/Gemius za kwiecień 2015 zostały opublikowane 12 czerwca 2015 r. TVP jako jedyny nadawca telewizyjny zdecydowała się dołączyć do ogólnopolskiego badania i od razu znalazła się na 3. miejscu wśród wydawców, których materiały wideo i audio odtwarza najwięcej internautów. Klipy wideo w witrynach tvp.pl i tvp.info obejrzało 2 416 218 internautów, co przekłada się na 11,2 % zasięgu. Wśród wydawców, których materiały (wideo i audio) oglądane są najdłużej, TVP zajęła 5. miejsce z łącznym czasem krajowym niemobilnym 3 169 621 godz. i ze średnim czasem odtwarzania na użytkownika wynoszącym 01:18:40.
Doskonałe są także wyniki odtworzeń plików wideo w kategorii „Sport” i „Informacje”, które nie zostały omówione w raporcie. W kategorii „Sport” treści wideo Telewizji Polskiej obejrzało 987 227 użytkowników (real users), co plasuje TVP na 2. miejscu w rankingu z zasięgiem 4,56%. W kategorii „Informacje” klipy wideo TVP obejrzało 527 465 użytkowników
(real users), co przekłada się na również wysoką 3. pozycję z zasięgiem 2,44 % .
Dostęp do pełnego raportu znajduje się pod adresem: https://www.gemius.pl/wszystkie-artykuly-aktualnosci/wyniki-badania-megapanel-pbigemius-za-kwiecien-2015.html
O badaniu
Megapanel PBI/Gemius to ogólnopolskie badanie Internetu realizowane przez firmę Gemius na zlecenie spółki Polskie Badania Internetu. Na jego podstawie publikowane są dane statystyczne, które prezentują oglądalność stron www i aplikacji, korzystanie z materiałów audio i wideo w Polsce oraz związane z nimi profile społeczno-demograficzne internautów. Badanie jest pierwszym i jedynym obowiązującym standardem pomiaru oglądalności internetu w Polsce. Pierwsze dane opublikowano w październiku 2004 roku. Wyniki są publikowane co miesiąc.
Dane z badania Megapanel PBI/Gemius służą reklamodawcom, agencjom reklamowym i domom mediowym do szacowania potencjału reklamowego stron www i planowania kampanii online. Korzystają z nich również wydawcy, którzy na ich podstawie szacują udział własny w rynku internetowym i wyceniają powierzchnie reklamowe, którymi dysponują.
Centrum Informacji TVP