Zatwierdzenie umowy wieńczy cały pakiet porozumień z KIPA i stanowi nowe otwarcie w relacjach TVP z producentami niezależnymi. Porozumienia regulują m.in. kwestie praw Internetowych, sprzedaży formatu, product placementu, merchandisingu, prawa i obowiązki producenta.
Po 18 latach od wydania „Instrukcji współpracy TVP S.A. z producentami zewnętrznymi audycji telewizyjnych”, dotyczącej relacji z producentami zewnętrznymi, wypracowano nowy model współpracy uwzględniający zmiany technologiczne i ewolucję rynku telewizyjnego.
Jak powiedział
Juliusz Braun, prezes TVP, uzgodniony pakiet porozumień zapewnia Telewizji Polskiej, że pozostanie najatrakcyjniejszym partnerem dla polskich twórców i producentów. Z kolei
Maciej Strzembosz, prezes KIPA, wyraził nadzieję, że to porozumienie będzie miało przełomowe znaczenie dla usprawnienia współpracy między TVP, a jej najważniejszymi partnerami w produkcji oryginalnych polskich treści.
Centrum Informacji TVP