Redakcje nie zrozumiały odpowiedzi udzielonych przez Biuro Prasowe TVP.
Wobec powyższych okoliczności Telewizja Polska oświadcza, że:
1. Plakat ma charakter informacyjno-profilaktyczny i utrzymany jest w konwencji gry planszowej. Wykorzystany przez dziennikarkę fragment plakatu stanowi około 15% jego powierzchni, przez co zniekształca główny przekaz. (Patrz: Załącznik 1)
2. Na plakacie nie znajduje się informacja o obowiązkowej, 30-dniowej kwarantannie. Wskazany przez dziennikarkę fragment stanowi tzw. „pole postoju – 30 dni” będące elementem gry planszowej. Na załączonym zdjęciu wskazujemy dokonaną manipulację: na plakacie znajduje się pominięta przez dziennikarkę informacja o 14-dniowym, standardowym okresie kwarantanny, umieszczona właśnie po to by, nie mieszać tych pojęć. Okres 30-dni stanowi jedynie ostrzeżenie przed czasem nieobecności w pracy, który w przypadku pozytywnego wyniku testu na Sars-CoV-2 i pojawienia się objawów choroby może być nawet znacznie dłuższy. (Patrz: Załącznik 2)
Niemerytoryczny atak medialny na profilaktykę Covid-19 w TVP, został przeprowadzony przez redakcje PRESS, Onet.pl i Gazeta.pl akurat w dniach, kiedy w Polsce padają kolejne rekordy zakażeń koronawirusem. Jest to wyraz braku odpowiedzialności społecznej za publikowane treści.
Telewizja Polska S.A. ze względu na odpowiedzialność za swoich pracowników oraz wobec obowiązku zachowania ciągłości działania w okresie epidemii, dokłada wszelkich starań, aby praca w TVP odbywała się z zachowaniem wszelkich zasad bezpieczeństwa i profilaktyki. Wspomniany plakat stanowi jedną z wielu form działań profilaktycznych podejmowanych przez TVP w ramach strategii walki z Covid-19.