Opinia z dnia 13 grudnia 2007 r. w sprawie udziału p. Roberta Korzeniowskiego w reklamach telewizyjnych i radiowych
11:53, 13.12.2007
Opinia z dnia 13 grudnia 2007 r. w sprawie udziału p. Roberta Korzeniowskiego w reklamach telewizyjnych i radiowychOpinia
W związku z informacją
otrzymaną od Dyrektora Biura Kadr, Szkoleń i Spraw Socjalnych TVP S.A.
iż „przywołany w piśmie Komisji Etyki z 8.11.2007 r. adresowanym do
Biura Prawnego, Pan Robert Korzeniowski uzyskał zgodę Zarządu Spółki na
realizację umów na reklamę zawartych przed dniem powstania stosunku
pracy z TVP S.A.” - i opinią Dyrektora Biura Prawnego p. Małgorzaty
Naumann – Komisja Etyki TVP S.A. podkreśla, że p. Robert Korzeniowski
bierze udział w kolejnych reklamach telewizyjnych i radiowych
pozostając na stanowisku szefa programów sportowych.
Jest
to przykład konfliktu interesów i sytuacji wysoce nagannej dzielenia
pracowników TVP S.A. na tych, którym wolno uczestniczyć w reklamach i
znakomitej większości, której jest to zabronione i zgodnie z zasadami
etyki dziennikarskiej naganne etycznie. Takie działanie jest zachętą
dla innych dziennikarzy do niestosowania się do „Zasad etyki
dziennikarskiej TVP S.A.”.
Przewodnicząca Komisji Etyki TVP S.A.
Krystyna Mokrosińska
„[...] Komisja Etyki TVP S.A. podkreśla, że p. Robert Korzeniowski
bierze udział w kolejnych reklamach telewizyjnych i radiowych
pozostając na stanowisku szefa programów sportowych”.
W związku z informacją
otrzymaną od Dyrektora Biura Kadr, Szkoleń i Spraw Socjalnych TVP S.A.
iż „przywołany w piśmie Komisji Etyki z 8.11.2007 r. adresowanym do
Biura Prawnego, Pan Robert Korzeniowski uzyskał zgodę Zarządu Spółki na
realizację umów na reklamę zawartych przed dniem powstania stosunku
pracy z TVP S.A.” - i opinią Dyrektora Biura Prawnego p. Małgorzaty
Naumann – Komisja Etyki TVP S.A. podkreśla, że p. Robert Korzeniowski
bierze udział w kolejnych reklamach telewizyjnych i radiowych
pozostając na stanowisku szefa programów sportowych.
Jest
to przykład konfliktu interesów i sytuacji wysoce nagannej dzielenia
pracowników TVP S.A. na tych, którym wolno uczestniczyć w reklamach i
znakomitej większości, której jest to zabronione i zgodnie z zasadami
etyki dziennikarskiej naganne etycznie. Takie działanie jest zachętą
dla innych dziennikarzy do niestosowania się do „Zasad etyki
dziennikarskiej TVP S.A.”.
Przewodnicząca Komisji Etyki TVP S.A.
Krystyna Mokrosińska