• Wyślij znajomemu
  • Wersja do druku
  • -AA+A

Orzeczenie z dnia 4 marca 2004

16:00, 04.03.2004
Orzeczenie z dnia 4 marca 2004Redakcje tych czasopism perfidnie wykorzystują w przedsięwzięciach reklamowych lub promocyjnych wizerunek osób, które zdobyły wysoką pozycję zawodową prowadząc w telewizji publicznej programy informacyjne i publicystyczne.

Komisja Etyki TVP – w swoim orzeczeniu z 7 stycznia br., uzupełnionym 25 lutego br. – uznała, że wymienieni z imienia i nazwiska dziennikarze TVP, którzy wystąpili w publikacjach o charakterze reklamowym lub promocyjnym, naruszyli obowiązujące „Zasady etyki dziennikarskiej w Telewizji Polskiej”.

Komisja Etyki TVP nie może jednak przejść do porządku dziennego nad wysoce nagannymi praktykami redakcji kolorowych magazynów, folderów i katalogów reklamowych, które manipulując we własnym interesie wizerunkiem tych dziennikarzy, nie tylko podważają ich wiarygodność, ale zarazem dostarczają pretekstów do uogólnionych zarzutów o niskim poziomie etycznym środowiska dziennikarskiego telewizji publicznej.

Komisja Etyki TVP zwróci się do Prezesa Zarządu TVP z wnioskiem o wydanie odpowiednich regulacji dotyczących statusu dziennikarzy i prezenterów telewizji publicznej, warunków podejmowania publicznej działalności pozaantenowej oraz ochrony prawnej wizerunku nadawcy publicznego i jego pracowników.

Komisja Etyki TVP wyraża stanowczy sprzeciw wobec praktyk redakcyjnych wielu tzw. kolorowych magazynów, które powołując się na prawa rynku proponują znanym z programów TVP dziennikarzom udział w inscenizowanych sesjach zdjęciowych i udzielenie wywiadu, opatrując je następnie informacjami reklamowymi o markach i cenach prezentowanych w tym kontekście kosmetyków, ubiorów czy mebli.

Komisja Etyki TVP S.A. 00–999 Warszawa
ul. Woronicza 17
tel. 547–79–61; fax. 547–86–24
blok „D”, pok.431

Redakcje tych czasopism perfidnie wykorzystują w przedsięwzięciach reklamowych lub promocyjnych wizerunek osób, które zdobyły wysoką pozycję zawodową prowadząc w telewizji publicznej programy informacyjne i publicystyczne.

Komisja Etyki TVP – w swoim orzeczeniu z 7 stycznia br., uzupełnionym 25 lutego br. – uznała, że wymienieni z imienia i nazwiska dziennikarze TVP, którzy wystąpili w publikacjach o charakterze reklamowym lub promocyjnym, naruszyli obowiązujące „Zasady etyki dziennikarskiej w Telewizji Polskiej”.

Komisja Etyki TVP nie może jednak przejść do porządku dziennego nad wysoce nagannymi praktykami redakcji kolorowych magazynów, folderów i katalogów reklamowych, które manipulując we własnym interesie wizerunkiem tych dziennikarzy, nie tylko podważają ich wiarygodność, ale zarazem dostarczają pretekstów do uogólnionych zarzutów o niskim poziomie etycznym środowiska dziennikarskiego telewizji publicznej.

Komisja Etyki TVP zwróci się do Prezesa Zarządu TVP z wnioskiem o wydanie odpowiednich regulacji dotyczących statusu dziennikarzy i prezenterów telewizji publicznej, warunków podejmowania publicznej działalności pozaantenowej oraz ochrony prawnej wizerunku nadawcy publicznego i jego pracowników.