Redakcje tych czasopism perfidnie wykorzystują w przedsięwzięciach reklamowych lub promocyjnych wizerunek osób, które zdobyły wysoką pozycję zawodową prowadząc w telewizji publicznej programy informacyjne i publicystyczne.
Komisja Etyki TVP – w swoim orzeczeniu z 7 stycznia br., uzupełnionym 25 lutego br. – uznała, że wymienieni z imienia i nazwiska dziennikarze TVP, którzy wystąpili w publikacjach o charakterze reklamowym lub promocyjnym, naruszyli obowiązujące „Zasady etyki dziennikarskiej w Telewizji Polskiej”.
Komisja Etyki TVP nie może jednak przejść do porządku dziennego nad wysoce nagannymi praktykami redakcji kolorowych magazynów, folderów i katalogów reklamowych, które manipulując we własnym interesie wizerunkiem tych dziennikarzy, nie tylko podważają ich wiarygodność, ale zarazem dostarczają pretekstów do uogólnionych zarzutów o niskim poziomie etycznym środowiska dziennikarskiego telewizji publicznej.
Komisja Etyki TVP zwróci się do Prezesa Zarządu TVP z wnioskiem o wydanie odpowiednich regulacji dotyczących statusu dziennikarzy i prezenterów telewizji publicznej, warunków podejmowania publicznej działalności pozaantenowej oraz ochrony prawnej wizerunku nadawcy publicznego i jego pracowników.